wtorek, 22 maja 2012

Dzień dobry!

Postanowiłam podzielić się bardzo sympatyczną piosenką, którą nauczyłam moje dzieci - i nie tylko - na powitanie. Słowa pewnego pięknego dnia otrzymałam od mojego dobrego ducha opiekuńczego, mojej przyjaciółki, a melodię i gesty wymyśliłam do tego sama.
Niestety, nie mam jak tu przekazać melodii, może pewnego pięknego dnia mój synek da się namówić na sfilmowanie ;), więc narazie dzielę się tym:

* * *
Wstaje nowy dzień (dzieci rączkami zataczają przed sobą koło, jakby chciały pokazać horyzont, albo "taaaki duży")
A ja razem z nim (wskazujemy na siebie)
Czy go zrobię dobrym? (rączka w geście kciuka "ok" przed sobą)
Czy go zrobię złym? (rączka j.w., ale kciuk w dół)
Jestem jeszcze mały/a (obie rączki pokazują jak mały/a)
Mam niewiele lat (rączka pokazuje na paluszkach, ile ma lat)
Ale w moich rękach (przed sobą obie pięści, zaciśnięte, rozwijają się w geście ofiarowania, to fajne ćwiczenie paluszków!)
Leży cały świat! (rączki układają się w planetę Ziemię, co było najszerzej analizowane przez dzieci - "moja Ziemia jest taaaka okrągła, proszę pani!")

* * *


Mimo tego, że powyższy opis sugeruje nadmiar "pokazywanek" nad tekstem, dzieci nie czują się przytłoczone ich nadmiarem w tej piosence i bardzo płynnie zgrywają tempo gestów z tempem tekstu. No a przede wszystkim, ta piosenka i mnie podnosi na duchu :)))

1 komentarz: