niedziela, 24 października 2010

pink series, CVC words (u, a, o, i)

Nie wiem, jak to jest w innych domach, ale u nas króluje język angielski. Ja przepadam za tym językiem, moja córcia się go uczy bo uważa, że jest praktyczny (hi... :D ), a synek uwielbia nucić angielskie nursery rhymes.

Pink series to seria podstawowych ćwiczeń pisania i czytania w języku angielskim - przedstawia dzieciom tzw. CVC words, czyli najprostsze trzyliterowe słowa typu "cat" czy "mug" używane w domu. Naszym odpowiednikiem tego byłoby zapewne coś w stylu "las" czy "kot". Mi osobiście bardzo podoba się sposób prezentacji języka angielskiego w tej serii (serie kolejne to zielona i niebieska), myślę jednak, że dla dzieci nieanglojęzycznych nie jest to zestaw do nauki języka jako takiego.
Z drugiej strony one są tak fantastycznie ciekawe i przynoszą tyle frajdy... że postanowiłam zrobić taką serię dla mojej starszej córci... ostatecznie uczy się języka w szkole, mogłam sobie zatem pozwolić na zrobienie ćwiczenia o charakterze "uzupełniającym". Zestaw sprawdził się w 100% - zaciekawił ją, zaintrygował, lubi do niego wracać i przeglądać :))

Dla każdej samogłoski: "u" - "o" - "a" - "i" - częściowo "e" zrobiłam serię ćwiczeń o różnych stopniach trudności, zaznaczonych zgodnie z kodem drogowym :P - najprostsza seria zawiera najbardziej popularne wyrazy (dla mojej córci, zaznaczam!) i jest oznaczona kolorem zielonym, trudniejsza (z rzadziej przez nią używanymi słowami) żółtym, a najtrudniejsza czerwonym.

W tym poście umieściłam narazie tylko pierwszy zestaw (zielony) dla samogłoski "u", "a", "o" i "i"
"U" (bus), "o" (dog) i "e" (ten) okazały się najłatwiejsze dla niej w wymowie, najtrudniejszą samogłoską okazała się "a" (cat).
Zestaw "e" jest zrobiony częściowo tylko, więc pewnie kiedyś dołączy do rodzinki, ale jeszcze nie teraz... czasu brak...

Dla każdej serii wydrukowałam i zalaminowałam planszę z wizerunkiem ćwiczonej w serii głoski - ściągnęłam ją ze strony BBC learning English i bardzo polecam zapoznawanie dzieci w wieku szkolnym z faktem, że głoski wymawiane da się "przeczytać" ze słownika: mój szkolniaczek przekonał się ostatnio o przydatności tej wiedzy, kiedy nie wiedziała jak przeczytać słowo, zajrzała do słownika, a tam jak byk była głoska, którą znała - "mamo, to tak jak na tych kartach!" - jednym słowem, była taaaka dumna :D

Seria zawiera:
1. Karty do nauki (zdjęcie z podpisem);
2. Karty do kontroli (zdjęcie bez podpisu);
3. Przedmioty typu "bus", "cup", "mug" z karteczkami z nazwami do dopasowywania;
4. Kartki z obrazkami plus kartki z podpisami - znajdowanie par obraz-nazwa;
5. Ćwiczenie czytania:
a. do wyboru trzy serie słówek z zestawu zielonego;
b. proste wyrażenia, grupy wyrazów na poziomie zielonym (niestety narazie tylko dwa przykłady... ciągle brak czasu by rozszerzyć...;
c. zdania na poziomie zielonym (też dwa przykłady tylko :(( );
6. Plansza z obrazami - podpisy po dopasowania;
7. Plansza z podpisami - obrazy do dopasowania;
8. Plansza z obrazami i podpisami, ale brakującą ostatnią literą - do dopasowania;
9. Plansza z obrazami i podpisami, ale brakującą pierwszą literą - do dopasowania;

I tyle.
W teorii córeczka miała sobie wybierać zadania, które chce wykonać, w praktyce robiła wszystkie i wcale jej nie przeszkadzał fakt, że są niemal identyczne, tylko w innej formie. Przepada za nimi. Młodszy synek uwielbia buszować w przedmiotach i wymyślił własne ćwiczenie pt "znajdź parę" - bierze kartę do nauki (obraz+podpis) i szuka tej samej karty kontrolnej (obraz) po czym oznajmia "para!" i układa na podłodze :))

Pierwszą, zieloną serię można ściągnąć klikając na poniższe linki:
CVC "u"  tutaj:
CVC "a" tutaj
CVC "o" tutaj
CVC "i" tutaj
To mój debiut w kwestii podawania materiałów do ściągnięcia, mam nadzieję, że się uda :))

7 komentarzy:

  1. WOW! You did a great job! Thanks for sharing with us! I downloaded your file.

    OdpowiedzUsuń
  2. dziękuję :) skorzystamy! ...a ja mam do Ciebie kilka pytań o kurs Wczesnej Edukacji Montessori, w którym uczestniczysz, czy mogłabym do Ciebie napisać? mój mail: monikaklejman@gmail.com
    będę bardzo wdzięczna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. halo halo, czekamy na ciąg dalszy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aniu, 4shared przez jakiś czas było dla mnie nie do pokonania... jednak udało się i jest zestaw zielony - jeszcze bez litery "e" bo jest zrobiona połowicznie... jakoś do tej pory nam to nie przeszkadzało :P
    Niemniej jednak... miłego ściągania i czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja to bardziej czekałam na samo Twoje pisanie Agnieszko :) Ściąganie też ważne jest, ale byłam po prostu ciekawa co nowego montessorianskiego u Ciebie. No i sie doczekałam, super :) Powiedz, a Ty pracujesz z przedszkolu?

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak :D I mam nadzieję że tak zostanie, bo czuję się jak ryba w wodzie :D :D Dzieci wspaniałe i klimat nieziemski, nauczyciele ciepli i uśmiechnięci... i coraz bardziej ogarniam siebie, pracę i dom czasowo :) Pozdrawiam cieplutko!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki za ten zestaw - i my skorzystaliśmy na Twojej pracy!:)

    OdpowiedzUsuń